تمرین شماره دو

 هدف از تمرین: این تمرین کمک می کند دانش آموزان بفهمند پایان بخش مهمی از روایت است و درک می کنند شخصیت ها می توانند با تصمیم های مختلف سرنوشت های متفاوتی تجربه کنند.

مهارت های تقویت کننده

  • ساختار علت و معلول
  • توانایی تصمیم گیری
  • تفکر خلاق
  • قدرت احساسات

تمرین: داستان کوتاهی ( بدون پایان) در کلاس تعریف کنید. سپس از دانش آموزان بخواهید دو پایان متفاوت(غمگین و شاد) برای آن بنویسند.

مثال: (داستان معلم) کبوتر کوچکی به نام سپید از لانه اش دور می شود تا پرواز کردن را تمرین کند.ناگهان باد شدیدی می وزد  و او را به جنگلی ناشناس می برد. هوا کم کم تاریک می شودو سپید تنها و خسته گوشه ای می نشیند.

پایان شاد: ناگهان صدایی از میان درخت ها می آید.مادرسپید با کمک پرنده های دیگر او را پیدا کرده است. سپید از دیدن مادرش خوشحال می شود و آنها با هم به لانه برگشتند.

پایان غمگین: سپید تا صبح منتظر ماند  اما هیچ پرنده آشنایی ندید. وقتی آفتاب زد سپید پرواز کرد اما راه را پیدا نکرد. سپید هیچ وقت به لانه نرسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید